lundi 28 septembre 2009

Red Bull Flugtag 2009














The Biggest Red Bull French event of the year hapenned last week end in Marseille! It was called the Flugtag (literraly "flying day")
What's that? 38 teams of 5 peoples: 38Homemade "U.F.O's", a 6meters high ramp, 50 000 spectators, Hundreds of Red Bull sampling girls (Oh my eyes)... and a bunch of fun! The Goal? Trying to fly as far as you can, and make the judges laughing!
It was sooo funny to see thoses UFO's crashing in the water of "la plage du Prado".
Judges were a bunch of french celebrities (TV, Cinema, Music) and Red Bull athletes (Including me). It turned out a team from Marseille won with a 23 meters flight! awesome!!
At night I went to a big electro Rock festival and I saw Etienne de Crécy in Live which was the craziest thing I ever witnessed! Crazy light structure, bangers tune... What a night!
Big props to Red Bull for this crazy week end! Peace!

Le plus gros événement de Red Bull en France s'est passé ce week end à Marseille! c'était le Flugtag (litteralement "jour de vol") et j'y étais!
Qu'est ce que c'est ? 38 Team de 5 fou: 38 "OVNI" fait main par les candidats, une rampe de 6m pour s'envoyer en l'air, 50 000 spectateurs, des centaines de Sampling girls Red Bull (Aie mes yeux).. et bien sur du fun! le but du jeu? Voler le plus loin possible et surtout faire rigoler le jury.
Le jury d'ailleurs était composé de célébrités Française (Patrice Carmouze, Luc Alphand, Laure Manaudou, Severine Ferrer, Frederic Michalak et j'en passe...) et des Athlete Red Bull (dont moi). Je me suis retrouvée donc à juger au côté de Luc Alphand (qui est sur-cool), Laure Manaudou la nageuse, et un acteur dont le nom m'echappe...
C'est finalement la team de Maseille (Savonus VS Verrus) qui l'emporte avec une très belle chorégraphie et un vol de 23 mètre! Bravo!
La soirée était bien folle, je suis allé au Marsatac (festival de Rock-electro) ou j'ai vu Etienne de Crécy en Live! c'est un des trucs les plus dingue que j'ai vu. Une structure carré toute en lumière, du trop bon son... Paaf!
Bigup à Red Bull pour le week end!

Le Vieux Port, sunset in Marseille

















Spectators, You said Spectators?

















Eventho it was warm as hell, we had some drinks to refresh ourselves...






















Red Bull Cars!---> Red Bull Girls!

















Etienne de Crécy in LIVE!





















Chilling at the hotel






















Some dude flying on a weird plane!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire